Skip to content


Poznámky k nedávné evakuaci Kliniky

Před několika dny bylo evakuováno sociální centrum Klinika na základě anonymního oznámení o uložení výbušného zařízení uvnitř budovy. Policie se snažila evakuaci zneužít k pokusu o trvalé vyklizení centra. Naštěstí neuspěla a Klinika funguje dál.

Brzy začalo být jasné, že tento pokus o likvidaci Kliniky, je zároveň další snahou jak poškodit i mě. Různé okolnosti odkrývají něčí pokus o buzení dojmu, že za ohlášením výbušniny stojím právě já. Rád bych se ohradil proti všem pokusům mě s touto událostí spojovat.

Na internetu se opět šíří zprávy z facebookvého profilu “Lukáš Borl” a v nich se autor dost neobratně vydává za mě. Tvrdí se zde, že policii udávám ostatní anarchisty a že bojuji proti Klinice s cílem jí zničit. (1) Vše jsou to naprosté nesmysly. Již před několika měsíci jsem upozornil na to, že facebookový profil “Lukáš Borl” nespravuji já, ale někdo, kdo se mě snaží poškodit. (2) Dosud stále platí, že jsem nikdy neměl profil na facebooku, ani o to nestojím.

Falešný facebookový profil se snaží budit dojem, že jsem zhrzený a znechucený z Kliniky, což mě vede k agresi vůči ní. Podle některých medií jim přišlo na e-mail oznámení o uložení výbušniny na Klinice, které budilo dojem, že ho psal zhrzený aktivista, který se pohyboval kolem Kliniky. Tyto dvě skutečnosti mohou budit zdání přímé souvislosti mezi mnou a oním výhružným e-mailem. Žádná taková souvislost však neexistuje!

Ve skutečnosti nemám důvod vést likvidační útoky proti Klinice. Ano, v minulosti sem sám sepsal kritické články nebo se s dalšími lidmi podílel na tvorbě textů, které měli kritický tón vůči Klinice. (3) Pozorný čtenář však snadno pochopí, že v těchto textech jde spíše o přátelskou kritiku než o záštiplné útoky zhrzeného aktivisty. Nikdy sem netoužil po tom aby Klinika zanikla. Vždy sem v Klinice viděl pozitivní hodnoty, co stojí za podporu, ale nutno dodat, že i ty, co stojí za kritiku. Pokud přicházela kritika některých částí celku, tak ve snaze podnítit reformy nikoliv destrukci Kliniky. Pokud se teď někdo snaží tvrdit, že jsem přistoupil k útokům jako je oznámení výbušniny na Klinice, pak jde o podlou lež. Věřím, že ti, co takové lži šíří na to brzy doplatí a Klinika z toho vyjde více posilněna než poškozena.

Lukáš Borl / květen 2016

___________________________________________

Poznámky a odkazy:

(1) Příklad jednoho z mnoha textů, který šíří falešný profil “Lukáš Borl” ve snaze mě poškodit. Text rozhodně neodpovídá realitě a nepsal sem ho já.

Zpověd Lukáše Borla. (May 19 at 4:12pm)
Končím …
Vy co mě znáte, jistě víte, že jsem oddaným anarchistou.
Jistě je vám také známo, že po mé osobě je vyhlášeno mimořádné pátrání a věřte tomu, že v tom sám nezůstanu ! Půjdete ke dnu se mnou !
Ano – Jsem ozbrojený !
Ano – Jsem nebezpečný!
Ano – Budu práskač !
Čerpal jsem sílu z anarchistických kompliců, ale všichni ode mne dávají ruce pryč. Jsem snad prašivý ? Na jednu stranu píšete, že jsem váš anarchistický bratr a na druhou se dozvídám, že vypovídáte proti mé osobě.
Uvidíte …
Klinika ať zdechne, přizpůsobila se kapitalismu.
Šiřte tento text všemi informačními a komunikačními kanály.

(2) Nyní se to týká i profilu “Borl Lukáš”.

(3) Jsou to například tyto texty:

Dilema se vrací: Vyjednávat, nebo squatovat?

Kultura, vzdělávání a prorážení policejních kordonů

Bludný kruh antikapitalistického hnutí v Česku

 

Posted in A-info.

Tagged with .